הסתיו הגיע: צאו לראות את פריחת החלמוניות!

קובי פינקלר No Comments on הסתיו הגיע: צאו לראות את פריחת החלמוניות!

הקיץ חלף, הסתיו בעיצומו, ואין זמן טוב יותר מזה כדי לראות את פריחת החלמוניות הראשונה | הצטרפו לקובי פינקלר לטיול בשמורת חלמוניות ירוחם

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החגים נגמרו ומזג האוויר במדבר נהדר בעונה זו של השנה. במשך היום נעים ובערב קר (אך לא מאוד), הימים מתקצרים ומזמנים את הפריחה הצהובה האופיינית לאזור בתקופה זו של השנה – החלמונית הגדולה. בסוף השבוע האחרון נצפו מקבצים ראשונים של חלמוניות בשמורת חלמוניות ירוחם. סוף אוקטובר ותחילת נובמבר הם זמן מושלם להדרים לירוחם וליהנות ממסלולי טיול ותיירות מדברית במיטבה רגע לפני שהחברה הכלכלית לפיתוח ירוחם תפתח את עונת טיולי החורף בעיירה המדברית.

מסלול רגלי מעגלי בשמורת החלמוניות, שאפשר לשלב בקלות עם פארק אגם ירוחם, הכולל גם פינות פיקניק שקטות בטבע, יעניק לכם את החוויה האולטימטיבית ליום טיול מדברי. את הרכב חונים בחניון החלמוניות שעל כביש 204. הולכים לאורך השביל הכחול, ומהר מאוד מגיעים לפיצול שבילים שחור/כחול. פונים שמאלה בשביל הכחול ונכנסים לאפיק נחל מהמם. מכאן ואילך תרגישו כאילו אתם עמוק במדבר, כשלא תראו או תשמעו אף רכב או ישוב בקרבתכם. המשיכו עם השביל, וכשהוא מתחיל להתעקל ימינה ולטפס, חפשו את הפרח הצהוב הקטן על המדרונות, בעיקר הדרומיים, מעט משמאל לשביל ומעליכם.

לעיתים קצת קשה למצוא אותם, אז חפשו היטב. כשתמצאו את מרבדי הפריחה תרגישו שהמאמץ השתלם ותקבלו מקבצי פריחה צהובים, גדולים ויפים, בוהקים ומרשימים. מכאן אפשר לחזור לרכב, אך אנחנו ממליצים בחום לטפס על הרכס, אל "הר רכמ'ה", אחת הפסגות הגבוהות באזור, ממנו נשקפת תצפית מטריפה לכל הכיוונים. זוהי נקודה עוצרת נשימה אחרי העלייה. הטיפוס אל ההר לא פשוט, אך גם לא קשה או ארוך. החלק האחרון תלול ולא מומלץ למי שמתקשה בהליכה בשטח. מכאן המשיכו עם השביל עד שתתחברו לשביל השחור. פנו ימינה בשביל השחור וחזרו אל הרכב. לקראת סוף הירידה תוכלו שוב לראות מקבצי פריחה של חלמוניות יפהפיות.

עכשיו כשחזרתם אל הרכב, אנו ממליצים בחום לנסוע 5 דקות לפארק אגם ירוחם היפה, לעשות פיקניק באחד מאזורי הישיבה. ניתן גם לשכור אופניים משלל סוגים, סאגווי או קארטינג או לעשות את הלילה באחד הקרוואנים הממוקמים לצד האגם.

חובה לקחת לפחות 2 ליטר מים לאדם ולהצטייד בכובע וקרם הגנה. סה"כ המסלול הוא כ-4 ק"מ ומתאים למשפחות. העלייה להר תלולה. פרטים נוספים בפייסבוק: "תיירות ירוחם".

שימו לב. המסלול עובר בשטח אש ולכן יש לתאם את הטיול עם פיקוד העורף.

 



0 תגובות